sobota, 27 kwietnia 2024r.

Lakier perłowy – jak malować nim pojazd?

unnamed file 4

Większość pojazdów pokrywa powłoka przygotowana z lakieru typu metalic. To standardowe rozwiązanie, które jest unikalne, solidnie  zabezpiecza powierzchnię blachy przed korozją i jest stosunkowo tanie w przygotowaniu. Można jednak pokusić się o przygotowanie nieco innej powłoki. Dystrybutor lakierów samochodowych udostępnia specyficzne odmiany produktów -tzw. lakiery perłowe. Jak się je przygotowuje? I czy są one lepsze od standardowej powłoki?

Czym jest lakier perłowy?

Lakier perłowy bierze swoją nazwę od specyficznego efektu, który można uzyskać po jego przygotowaniu. Mieszanka zawiera w swoim składzie domieszkę miki – minerału ze skał magmowych, który posiada zdolności rozszczepiania światła na pasma barwne. Sproszkowany minerał znajdujący się w powłoce lakierniczej może przez to wywołać unikalny efekt migotania barw.

W procesie przygotowania farb mikę pokrywa się dwutlenkiem tytanu, który zmienia charakter odbijanego przez blaszki światła i wywołuje perłowy, srebrny odcień. Przepuszczane przez minerał światło nie ma sprecyzowanego odcienia. Wykorzystanie tych składników gwarantuje unikalny efekt, który utrzymuje się przez długi czas!

Jak nakłada się taki lakier?

Sposób przygotowania powłoki niewiele różni się od tradycyjnego malowania samochodu. W pierwszej kolejności należy tutaj oczywiście przygotować powierzchnię blachy. Powinna być ona czysta, odtłuszczona oraz nie zawierać ubytków w strukturze. Po zaimpregnowaniu i przygotowaniu podkładu nakłada się perłowe lakiery samochodowe.

Standardowo na sam koniec należy zabezpieczyć lakier bezbarwną powłoką. W tym przypadku jednak może być ona znacznie cieńsza, aby nie przyciemniła perłowego efektu, który ma dać powłoka bazowa. Warto podkreślić, że optymalny efekt uzyskamy jedynie wybierając sprawdzone materiały lakiernicze. Hurtownia może zapewnić szeroki dostęp do takich artykułów!

Lakier metalik a perła – jest różnica w trwałości?

Oba typy lakierów wymagają utworzenia szczelnej i twardej kilkuwarstwowej powłoki lakierniczej. Ma ona na celu chronić karoserię przed działaniem zewnętrznym czynników przez długi czas, dlatego z definicji musi być wytrzymała. Przy obu typach produktów lakierniczych technika nakładania jest podobna, zasadniczo nie stwierdzono zatem wyraźnych różnic dotyczących trwałości.

Liczy się głównie efekt, który chcemy osiągnąć. Perłowe lakiery przemysłowe nadadzą pojazdowi unikalnego blasku, z kolei metaliczne produkty podkreślą praktyczny styl i dodadzą elegancji. Niekiedy oba efekty wykorzystywane są łącznie, co pomaga przygotować unikalną powłokę lakierniczą.

Może spodobać Ci się również:

Rodzaje restrukturyzacji spółek

Rodzaje restrukturyzacji spółek

27 marca 2020

Restrukturyzacja to nic innego jak radykalne i gruntowne zmiany w przedsiębiorstwie dokonywane w sposób nowoczesny. Zmiany te ukierunkowane są na poprawę efektywności i skuteczności przedsiębiorstwa w zakresie działania, struktury i…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady