wtorek, 03 grudnia 2024r.

Schodzi lakier bezbarwny – jak naprawić takie defekty na karoserii?

photo 1610647752706 3bb12232b3abcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxMnx8Y2FyJTIwdmFybmlzaGluZ3xlbnwxfDB8fHwxNjUzOTE4MDE5ixlibrb 1.2.1q80w1080

Źle przygotowany lakier samochodowy może już po krótkim czasie łuszczyć się i odpadać. Bardzo często jest to wynikiem niedokładności podczas malowania oraz popełnienia podstawowych błędów. Czy taki lakier można jeszcze uratować? Wszystko zależy od skali danego problemu.

Co zrobić, gdy zauważymy złuszczenie lakieru bezbarwnego?

To zewnętrzna powłoka, której głównym zadaniem jest ochrona koloru przed uszkodzeniami mechanicznymi. Lakiery samochodowe bezbarwne najczęściej są dużo grubsze od podstawowej warstwy bazowej. Nakłada się je w formie kilku warstw jedna na drugiej, co ma wzmocnić strukturę całej powłoki. I to właśnie na tym etapie mogą pojawić się pewne błędy, które przesądzą o zmniejszonej trwałości warstwy.

Delikatne odspojenia jeszcze nie będą stanowić aż tak dużego problemu. Gorzej jest, gdy pod powierzchnią warstwy zaczną się tworzyć pęcherze z płynem lub powietrzem. Najczęściej wynika to ze zbyt krótkich przerw technologicznych podczas lakierowania. Lotne składniki nie zdążyły w takim wypadku odparować i w pewien sposób zostały uwięzione wewnątrz warstwy. Niestety w takim przypadku najczęściej potrzebne jest ponowne lakierowanie samochodu lub pojedynczego elementu.

Lakier bezbarwny można wypolerować

Jeżeli zauważymy jedynie niewielkie odpryski, które nie przenikają w głębsze struktury warstwy lakierniczej, możemy spróbować polerki. Hurtownia lakierów samochodowych udostępnia szereg akcesoriów do szlifowania powierzchni karoserii, które można wykorzystać do usunięcia lekko uszkodzonej powłoki.

Warstwa lakieru bezbarwnego jest na tyle gruba, że częściowe jej starcie nie wpłynie znacząco na jakość całej powłoki. Dlatego można spróbować lekko przeszlifować powierzchnię, z zastosowaniem past o zmniejszającej się gradacji ziaren. Taki zabieg pomoże wyrównać powierzchnię, usunąć odpadające fragmenty lakieru bezbarwnego i przywrócić karoserii pierwotny blask.

Z większymi ubytkami raczej nie poradzimy sobie bez malowania

Jeżeli problem jest znacznie poważniejszy, a odspojeniu ulega duża część powłoki lakierniczej, należy przeprowadzić ponowne malowanie samochodu. Nie jest to tani proces, lecz w takim wypadku nie ma innej możliwości naprawienia uszkodzonego koloru.

Zabieg ponownego malowania samochodu może potrwać kilka tygodni i będzie wymagał usunięcia zniszczonej powłoki. Następnie specjaliści zabezpieczą powierzchnię karoserii specjalnym podkładem i nałożą lakiery przemysłowe. Na sam koniec zostanie odtworzona warstwa bezbarwna i jeśli prace zostaną wykonane w sposób rzetelny, będziemy mogli cieszyć się pięknym kolorem karoserii.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 3

Podkład mineralny – jaki najlepszy? Zasady nakładania podkładów mineralnych

1 maja 2021

Podkład mineralny to ulubiony kosmetyk wielu kobiet. Zakrywa on wszelkie niedoskonałości, które mają negatywny wpływ na samoakceptację. Takie kosmetyki sprawiają, że kobiety czują się piękniejsze. Poza tym w skład wchodzą…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady