Oferta pracy – jak ją skonstruować, by przyciągnęła potencjalnego pracownika?
Zatrudnienie pracownika to nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej, a jednocześnie jeden z najwyższych kosztów na nią ponoszonych. Koszt ten będzie zminimalizowany, jeśli przedsiębiorca zatrudni rzetelnego i pracowitego człowieka na dane stanowisko. Jednakże wiadomym jest, że o kompetentnych i dostępnych kandydatów zabiegają wszyscy, więc trzeba się nastawić na pokonanie konkurencji.
Pracownik, który jest rzetelny, uczciwy i potrafi zaangażować się w swoje zadania zawodowe to często igła w stogu siana. Aby ją przyciągnąć potrzebny jest magnes, a tym z pewnością jest dobre ogłoszenie o pracę. Jak je skonstruować, co zawrzeć i co uwypuklić? Podpowiadamy!
Pierwsze pytanie: gdzie szukać pracowników?
Każdy przedsiębiorca, który szuka pracowników wie, że zamieszczenie ogłoszenia pt.: „dam pracę!” nie musi obfitować w zbyt mnogi odzew. Z całą pewnością przez pierwszych kilka chwil jest sporo napływających CV, ale po tym czasie zmniejsza się ich ilość. Jeśli w takim momencie nie trafimy na odpowiedniego kandydata, to z całą pewnością szanse z czasem maleją.
Efektywne szukanie pracowników warto powierzyć profesjonalistom. Odpowiedzialny za rekrutację człowiek ma za zadanie szybko i skutecznie znaleźć idealnego kandydata. Rekrutera można zatrudnić w firmie, w dziale HR, ale można również zlecić proces rekrutacyjny profesjonalistom z portalu pracy.
Warunki pracy, co najbardziej przyciąga kandydatów?
Ogłoszenie o pracę nie może składać się z kilku zdań i numeru telefonu do kontaktu. Aby znaleźć odpowiedniego pracownika trzeba dobrze napisać całe ogłoszenie, choć nie musi to być elaborat. Krótko i zwięźle należy zawrzeć w nim wszystkie warunki pracy, położyć nacisk na oferowane benefity oraz na dobrą atmosferę.
Warto skupić się na tym, co jest do zaoferowania, ale nie można również pominąć wymagań. Określenie konkretnych kwalifikacji i opis stanowiska pracy przyciągnie większą ilość wyspecjalizowanych pracowników.
Zarobki i kandydaci, czyli, co i komu oferować?
Niewątpliwie zaznaczenie w ogłoszeniu warunków płacowych jest ważne, choćby ze względu na to, że dobry pracownik się zwykle wysoko ceni. Należy tą kwestię potraktować inwestycyjnie. Zadowolony z warunków pracy i płacy człowiek jest kreatywny i zaangażowany w obowiązki służbowe.
Jeżeli firma ma możliwość uzupełnienia oferty dodatkowymi profitami, np. premia, bony, czy inne benefity, to warto o tym wspomnieć w ogłoszeniu. Na dobrze skonstruowaną ofertę pracy odpowiedzą ci, którzy po przeczytaniu jej odnajdą w firmie miejsce dla siebie.
Może spodobać Ci się również:
Problemy z naczynkami na twarzy, takie jak rozszerzone naczynka krwionośne czy teleangiektazje, mogą stanowić wyzwanie estetyczne dla wielu osób. Czerwone, widoczne na skórze żyłki czy pajączki naczynkowe nie tylko wpływają…
Czytaj więcej